RACE 2 HENGELO GLD

Na het prachtige resultaat in Oschersleben wachtte de Varsselring in Hengelo.
Echter het liep heel anders dan verwacht.
Marc liep een zware blessure op bij een partijtje voetbal.
Onmogelijk om met deze blessure te rijden.
We hebben toen besloten dat Jarno met de motor van Marc zou rijden.
Dat verliep goed.
Jarno had al snel de smaak te pakken op de BMW.
De motor liep een stuk beter dan vorig jaar in Gedinne toen Jarno er ook op reed.
Zowel in de training als ook in de wedstrijden ging het prima.
De BMW liep goed.
Weinig aan de motor veranderd.
Jarno werd volgens mij een keer vijf en zes algemeen en tweemaal tweede in de IHRO 2.
Mooi resultaat behaald.
Het was een mooi weekend.
Mooi weer en veel mensen met dezelfde hobby.
Zaterdagsavond werden we nog getrakteerd door de vereniging op een mooie barbecue.Top geregeld jongen. Thanks.

Zondagmiddag tegen half drie zijn we weer met een goed gevoel naar huis gereden.

Op naar de Ducati Club Race.

EERSTE RACE OSCHERSLEBEN

Een paar weken na de voorjaars training in Assen hadden we de eerste race op het circuit van Oschersleben in Duitsland.
Op vrijdag hadden we wat extra trainingen ingelast.
Marc kon goed met de motor overweg.
Nog wat kleine dingen veranderd aan de motor.
Zaterdag morgen al vroeg de eerste tijds training.
Dat ging in eerste instantie redelijk goed.
Marc had net de tweede tijd toen het noodlot toesloeg.
Er kwam een hoop lawaai uit het blok.
Het blok zat vast.
Draaide niet meer voor- of achteruit.
Shit. Afgebroken klep.
Wat nu??
We hebben toen samen maar overlegd om de reservemotor klaar te maken.
Deze was nog lang niet klaar. Nog geen tijd voor gehad.
De voorvork was nog niet afgesteld en de cardan klopte ook niet.
We hadden nog wel wat tijd over want de tweede training was pas in de loop van de middag.
Jarno is heel druk geweest om de vork voor elkaar te krijgen.
Verschillende diktes olie geprobeerd en ook meerdere busjes op de veren geprobeerd.
Ik denk dat de vork wel een keer of drie/vier uit elkaar is geweest.
Marc had intussen een andere cardan gemonteerd.
Net op tijd klaar voor de tweede training.
Marc had nog niet eerder met deze motor gereden in deze uitvoering.
Het ging toen boven verwachting.
Na een paar rondjes had Marc er vertrouwen in en ging het steeds beter.
Met als resultaat de eerste trainingstijd.
Dat was wel even een meevaller.
Die dag de motor helemaal nagelopen en alles gecontroleerd.
Zondagsmorgens hadden we al vroeg de eerste wedstrijd.
En midden op de middag de tweede.
Ik kan hier kort over zijn.
Marc won beide wedstrijden.
Voor een Duitse coureur op een Ducati en JF Bakker op de bekende ABSAF.
Tevens de snelste ronde gereden van het hele classic veld 1.46.4
Een mooie start van het nieuwe seizoen.
Op naar Hengel Gld.

 

 

Verslag eerste test op de voorjaarstraining in Assen

We hebben heel veel sleutelwerk gehad deze winter.
Een totaal nieuw rijwiel gedeelte gebouwd.
Met het oude blok en NOVA bak van 2016/17.
Deze geheel gedemonteerd en voorzien van veel nieuwe onderdelen.
Op de voorjaarstraining in Assen hebben we de nieuwe motor voor het eerst kunnen proberen.
Het leek goed. De motor stuurde goed. Het blok liep ook netjes.
Jarno had deze winter ook nog een setje nieuwe kroonplaten gemaakt.
Net klaar en nog niet gepast.
Bij montage bleken de clip-ons net tegen de tank aan te komen.
Dat konden we daar niet repareren.
Toen de oude kroonplaten maar weer teruggebouwd.
Na de derde sessie begon het te regenen en hebben we de training afgebroken.
Wel weer een hele ervaring rijker.
Op naar de eerste wedstrijd in Oschersleben-Duitsland in het weekend van 14 april. 

DE PLANNEN VOOR 2024.

De plannen voor 2024 zijn dat MARC BELTMAN het volledige NK Classic seizoen gaat rijden.
Hij is Europees kampioen 50cc FREETECH geworden in 2023
En gaat het nu weer proberen bij de classics.
We zijn een nieuwe 500cc BMW-motor aan het bouwen.
De rode van vorig jaar wordt de reservemotor.
Jarno gaat ook weer helpen met het race klaar maken van de nieuwe fiets.
Ook hij gaat weer wat wedstrijden meerijden met de oude BMW van Marc.
Waar Marc in 2016/17 Nederlands kampioen mee is geworden.
Jarno gaat met deze motor vooral wat nieuwe dingen uitproberen.
Uiteraard blijft hij ook met zijn 750cc MOTO GUZZI rijden waar mogelijk.
Woensdagsavond is onze sleutel avond.
Dan zij we met z’n vieren bezig met de nieuwe plannen.
Boy en ik. En Marc en Jarno.
Michel komt meestal ook nog even wat sterke verhalen vertellen en voor de derde helft.
Op deze pagina zullen we zo nu en dan wat nieuws plaatsen over de vorderingen.

Hier nog wat foto’s uit Gedinne.  2023.
Marc met de 750cc BMW

Hier alvast wat mooie foto’s uit 2022.