RACE GEDINNE IN BELGIE.
Na Chimay hadden we nog een wedstrijd op het mooie circuit van Gedinne in België.
Weer een mooi weekend gehad. Prachtig weer en heel veel motoren.
Drie dagen race van s,morgens acht uur tot s,avonds zes uur half zeven.
We hadden op vrijdag nogal wat problemen met de 750cc BMW.
Een stoterstang gaf weer wat problemen.
Echter nog op tijd kunnen repareren samen met Jarno.
Marc werd met de 750cc BMW een keer eerste en een keer tweede.
Met de 500cc BMW werd Marc tweemaal tweede achter Jeffrey Vermeulen op de Ducati.
Jarno werd mooi derde en vierde in de 750cc klasse op de mooie groene Guzzi.
Mooi lang weekend gehad.
Joke en ik zijn pas op maandag weer naar huis gegaan.
De volgende wedstrijd is in Duitsland.
Op het circuit van Schleiz.
Boy gaat dan mee met Kim en de kids.
Wij blijven op de zaak.
*Circuit de Chimay*
In het weekend van 20 juli hebben we weer een mooi race weekend gehad in België.
Op het circuit van Chimay.
Drie dagen genieten van het classic race gebeuren.
Op vrijdag al twee trainingen.
Marc reed met de 500 Becks BMW en ook met de 750 BMW.
In de eerste training met de 750cc BMW ging het direct al mis.
Een hoop geratel bij hogere toeren.
Dat viel mooi tegen.
We hadden alles goed gecontroleerd thuis.
Echter das is racen.
Het blijft een mechanische sport.
Achteraf viel de schade mee.
Een gebroken klepschotel was de oorzaak.
Dit konden we rustig repareren s, avonds.
De training met de 500cc ging beter. Derde tijd.
Op zaterdag nog twee trainingen.
Dat ging goed.
Bij de 750cc klasse tweede getraind en bij de IHRO met de 500cc BMW derde getraind.
Zaterdag laat op de middag nog een race met de 750cc BMW.
Tweede geworden achter Jeffrey Vermeulen met een Westlake.
Mooie wedstrijd.
Op zondag nog drie wedstrijden.
Tweemaal derde met de 500cc BMW en nog een keer tweede met de 750cc BMW.
Al met al een prachtig weekend.
Gezellig en mooi weer.
Daar doen we het voor.
Binnenkort weer een race in België.
Op het circuit van Gedinne.
RACE VERSLAG SCHOTLAND.
Na het ongeluk op het voetbalveld heeft Marc zijn eerste meters weer op de racemotor gemaakt.
Z’n meissie racet als passagier in de NORTON zijspan combinatie van de Fam. Beens uit Kampen.
Die hadden een race in Schotland bij de CAMATIAS cup op het circuit van EAST FORTUNE.
Dat kwam voor Marc mooi uit, hij ging toch mee.
Hij kon zich nog net inschrijven in de 750cc klasse.
Zijn been was voldoende hersteld om het weer voorzichtig te proberen.
Na de eerste training heeft hij nog een kortere cardan gemonteerd.
Daarna ging het alleen maar beter.
Van de vijf races won Marc er vier en eenmaal DNF door een gebroken koppelingshevel aan de versnellingsbak.
Mooi weekend, goede reclame gemaakt en weer aardig bijgeleerd. (wheelies)
Nu klaarmaken voor Chimay in België.
Race 3. Ducati Club Race (Assen)
Na Hengelo Gld. hadden we een race weekend in Assen.
De jaarlijks terug kerende Ducati Club Race.
Prachtig evenement met natuurlijk heel veel mooie Italiaanse machines.
Marc heeft nog steeds last van zijn blessure opgelopen bij een potje voetballen.
Dus Jarno reed weer op de motor van Marc.
Zaterdag morgen al op tijd de eerste training op een natte baan.
De 35-9 gearing kwam niet goed uit. Veel te hoog.
Voor de tweede training hebben we de lagere 34-8 gearing gemonteerd.
Dat pakte beter uit.
Echter de baan was nog steeds wat nat.
Zondag morgen op een droge baan bij de eerste race bleek deze 34-8 gearing toch te kort.
Dus de laatste race weer met de wat hogere 35-9 gearing gereden.
Volgens Jarno kwam deze gearing in sommige bochten op het circuit ook niet goed uit.
Helaas het was niet anders.
Jarno werd algemeen tweemaal zesde en bij de IHRO tweemaal tweede.
Goed resultaat.
We hebben nu even een langere pauze.
Marc gaat het weer proberen op 15 juni op de Luttenberg ring.
Een weekend later gaat hij naar Schotland.
Met de 750cc BMW in de ongelimiteerde klasse.
We zijn zeer benieuwd.
Verder was het goed vertoeven in Assen.
Vanaf zaterdag middag mooi droog weer het hele weekend.
Zaterdag avond lekker gebarbecued met de hele familie.
En het hele weekend lekker rond getuft met de kleinkinderen op de kleine groene BMW R25.
Al met al weer een mooi weekend.
Op naar België.
Half juli naar het circuit van Chimay.
RACE 2 HENGELO GLD
Na het prachtige resultaat in Oschersleben wachtte de Varsselring in Hengelo.
Echter het liep heel anders dan verwacht.
Marc liep een zware blessure op bij een partijtje voetbal.
Onmogelijk om met deze blessure te rijden.
We hebben toen besloten dat Jarno met de motor van Marc zou rijden.
Dat verliep goed.
Jarno had al snel de smaak te pakken op de BMW.
De motor liep een stuk beter dan vorig jaar in Gedinne toen Jarno er ook op reed.
Zowel in de training als ook in de wedstrijden ging het prima.
De BMW liep goed.
Weinig aan de motor veranderd.
Jarno werd volgens mij een keer vijf en zes algemeen en tweemaal tweede in de IHRO 2.
Mooi resultaat behaald.
Het was een mooi weekend.
Mooi weer en veel mensen met dezelfde hobby.
Zaterdagsavond werden we nog getrakteerd door de vereniging op een mooie barbecue.Top geregeld jongen. Thanks.
Zondagmiddag tegen half drie zijn we weer met een goed gevoel naar huis gereden.
Op naar de Ducati Club Race.
EERSTE RACE OSCHERSLEBEN
Een paar weken na de voorjaars training in Assen hadden we de eerste race op het circuit van Oschersleben in Duitsland.
Op vrijdag hadden we wat extra trainingen ingelast.
Marc kon goed met de motor overweg.
Nog wat kleine dingen veranderd aan de motor.
Zaterdag morgen al vroeg de eerste tijds training.
Dat ging in eerste instantie redelijk goed.
Marc had net de tweede tijd toen het noodlot toesloeg.
Er kwam een hoop lawaai uit het blok.
Het blok zat vast.
Draaide niet meer voor- of achteruit.
Shit. Afgebroken klep.
Wat nu??
We hebben toen samen maar overlegd om de reservemotor klaar te maken.
Deze was nog lang niet klaar. Nog geen tijd voor gehad.
De voorvork was nog niet afgesteld en de cardan klopte ook niet.
We hadden nog wel wat tijd over want de tweede training was pas in de loop van de middag.
Jarno is heel druk geweest om de vork voor elkaar te krijgen.
Verschillende diktes olie geprobeerd en ook meerdere busjes op de veren geprobeerd.
Ik denk dat de vork wel een keer of drie/vier uit elkaar is geweest.
Marc had intussen een andere cardan gemonteerd.
Net op tijd klaar voor de tweede training.
Marc had nog niet eerder met deze motor gereden in deze uitvoering.
Het ging toen boven verwachting.
Na een paar rondjes had Marc er vertrouwen in en ging het steeds beter.
Met als resultaat de eerste trainingstijd.
Dat was wel even een meevaller.
Die dag de motor helemaal nagelopen en alles gecontroleerd.
Zondagsmorgens hadden we al vroeg de eerste wedstrijd.
En midden op de middag de tweede.
Ik kan hier kort over zijn.
Marc won beide wedstrijden.
Voor een Duitse coureur op een Ducati en JF Bakker op de bekende ABSAF.
Tevens de snelste ronde gereden van het hele classic veld 1.46.4
Een mooie start van het nieuwe seizoen.
Op naar Hengel Gld.
Verslag eerste test op de voorjaarstraining in Assen
We hebben heel veel sleutelwerk gehad deze winter.
Een totaal nieuw rijwiel gedeelte gebouwd.
Met het oude blok en NOVA bak van 2016/17.
Deze geheel gedemonteerd en voorzien van veel nieuwe onderdelen.
Op de voorjaarstraining in Assen hebben we de nieuwe motor voor het eerst kunnen proberen.
Het leek goed. De motor stuurde goed. Het blok liep ook netjes.
Jarno had deze winter ook nog een setje nieuwe kroonplaten gemaakt.
Net klaar en nog niet gepast.
Bij montage bleken de clip-ons net tegen de tank aan te komen.
Dat konden we daar niet repareren.
Toen de oude kroonplaten maar weer teruggebouwd.
Na de derde sessie begon het te regenen en hebben we de training afgebroken.
Wel weer een hele ervaring rijker.
Op naar de eerste wedstrijd in Oschersleben-Duitsland in het weekend van 14 april.
DE PLANNEN VOOR 2024.
De plannen voor 2024 zijn dat MARC BELTMAN het volledige NK Classic seizoen gaat rijden.
Hij is Europees kampioen 50cc FREETECH geworden in 2023
En gaat het nu weer proberen bij de classics.
We zijn een nieuwe 500cc BMW-motor aan het bouwen.
De rode van vorig jaar wordt de reservemotor.
Jarno gaat ook weer helpen met het race klaar maken van de nieuwe fiets.
Ook hij gaat weer wat wedstrijden meerijden met de oude BMW van Marc.
Waar Marc in 2016/17 Nederlands kampioen mee is geworden.
Jarno gaat met deze motor vooral wat nieuwe dingen uitproberen.
Uiteraard blijft hij ook met zijn 750cc MOTO GUZZI rijden waar mogelijk.
Woensdagsavond is onze sleutel avond.
Dan zij we met z’n vieren bezig met de nieuwe plannen.
Boy en ik. En Marc en Jarno.
Michel komt meestal ook nog even wat sterke verhalen vertellen en voor de derde helft.
Op deze pagina zullen we zo nu en dan wat nieuws plaatsen over de vorderingen.